Regulamin SkyLife

  1. 1. NAJWAŻNIEJSZA ZASADA
    1.1 Jeśli będziesz grał tak, abyś tylko ty się dobrze bawił, nie zważając na innych - zostaniesz wykluczony ze społeczności.

    2. Ogólne wytyczne społeczności
    2.1 Każdy przypadek złamania regulaminu przez innego gracza nie pozwala pozostałym osobom na wyjście z roli lub przerwanie rozgrywanego wątku. Nawet jeśli inny uczestnik akcji złamie regulamin lub zachowa się w sposób nieodpowiedni, jesteś zobligowany do pozostania w swojej roli. Każde wyjście z roli lub złamanie regulaminu nie będzie tolerowane.
    2.2 Jakakolwiek forma odgrywania samookaleczania lub samobójstwa jest za zgodą administracji.
    2.3 Jakiekolwiek nawiązanie do gwałtu lub próby odegrania scen nadużycia seksualnego wobec postaci innego gracza będzie skutkowało banem permanentnym bez możliwości odwołania.
    2.4 Jeśli Administracja uzna, że poziom Twojej rozgrywki jest poniżej założonych standardów, możesz zostać ostrzeżony lub usunięty z serwera.
    2.5 Obowiązuje 30 minut immunitetu po restarcie, jak i przed restartem, podczas którego zabronione są napady, kradzieże. Jest to czas, w którym każdy gracz może wejść na serwer i zorganizować się do dalszej rozgrywki lub dokończyć odgrywany wątek.
    2.6 Umyślne działanie, które zniechęca innych graczy do prowadzenia rozgrywki na serwerze, będzie uznawane za działanie na jego szkodę i będzie skutkowało blokadą.
    2.7 Jeśli zostaniesz wyrzucony z serwera podczas akcji roleplay, masz obowiązek poinformować o tym innych graczy na Discordzie (kanał #crash).
    2.8 Sprzęt policyjny można zabrać tylko wtedy, gdy jest niezbędny do natychmiastowego użycia w danej sytuacji. Przykładowo: Dochodzi do strzelaniny między Tobą a policją, posiadasz broń, ale zabrakło Ci amunicji. W takiej sytuacji możesz ją zabrać policjantowi. Jeśli posiadasz wystarczającą ilość amunicji do zakończenia wątku, nie wolno ci zabierać jej policjantowi.
    2.9 W przypadku podejrzenia występowania błędu w skrypcie, gracz powinien skontaktować się z administracją poprzez ticket, aby uniknąć ewentualnego bana za jego wykorzystanie. Wszelkie napotkane błędy należy niezwłocznie zgłosić administracji.
    2.10 Każdy gracz ma maksymalnie 48 godzin na zgłoszenie przypadku łamania regulaminu. W zgłoszeniu musi zawrzeć wszystkie niezbędne dowody (klip + opis sytuacji) wraz z datą i godziną danego zdarzenia oraz ID gracza. Zgłoszenia przesłane po 48 godzinach od momentu zdarzenia nie będą rozpatrywane.

    3. Ogólne zasady społeczności
    3.1 Zakaz RDM (Random Deatchmatch): Zakazane jest atakowanie przypadkowych graczy bez żadnego powodu wynikającego z odegranego scenariusza. Wchodzi w to również strzelanie bez powodu do postaci czy NPC. Jeżeli chcesz zaangażować się w akcję hostylną, musi do tego doprowadzić uzasadniona historia.
    3.2 Zakaz VDM (Vehicle Deathmatch): Gracze nie mogą używać pojazdu w taki sposób, aby zranić lub zabić drugiego gracza lub NPC. Pojazd jest narzędziem do transportu a nie bronią.
    3.3 Zakaz MG (Metagaming): Gracze nie mogą wykorzystywać informacji, które zdobyli poza swoją rozgrywką. Przykładowo, są to informacje przekazane poprzez komunikatory głosowe lub tekstowe (np. Discord) oraz informacje, o których usłyszeli z transmisji na platformach streamingowych. Twoja postać powinna korzystać tylko i wyłącznie z informacji, które osobiście usłyszała w grze. Podczas rozgrywki obowiązuje zakaz przesiadywania na kanałach głosowych jakiegokolwiek komunikatora głosowego.
    3.4 Zakaz PG (Powergaming): Zakazane jest wymuszanie akcji na innych graczach nie dając lub ograniczając drugiemu graczowi możliwości zareagowania na sytuację lub bez jego zgody. Roleplay powinien opierać się na współpracy graczy w tworzeniu immersyjnych akcji.
    3.5 Wymóg poszanowania życia: Każdy gracz powinien w realistyczny sposób szanować życie swojej postaci. W przypadku zagrożenia życia lub trwałego uszczerbku na zdrowiu, musisz adekwatnie odegrać scenariusz i uczucia swojej postaci głosowo lub za pomocą odpowiednich komend narracyjnych. Przykład: w przypadku, gdy jest wycelowana broń w stronę twojej postaci z odpowiedniego położenia i dystansu, który w realistycznych okolicznościach mógłby zagrozić twojemu życiu, jesteś zmuszony do poddania się. Każda sytuacja jest indywidualna i powinniśmy mieć to na uwadze, że jeśli znajdujesz się dość daleko od osoby, która do ciebie celuje to masz szansę wyciągnąć swoją broń i się obronić lub zacząć uciekać.
    3.6 Odgrywanie strachu: Gracze muszą zachowywać się adekwatnie do sytuacji, które ich spotkają. Oznacza to, że w przypadku zagrożenia jesteś zobligowany do odegrania strachu przed utratą życia i zdrowia. Jeśli zostałeś porwany lub ktoś grozi ci bronią, jesteś zobligowany do słuchania i wykonywania poleceń drugiej osoby.
    3.7 Odgrywanie bólu i obrażeń: Jeśli twoja postać doznała obrażeń, masz obowiązek realistycznego odegrania tego faktu. Podczas BW gracz musi wiernie odtwarzać swój stan zdrowia zgodnie z informacjami narzuconymi przez skrypt medyczny. Wymagane jest, aby gracz odegrał coś więcej niż to co skrypt nakazuje.
    Medyk odgrywa zgodnie z tym, co skrypt nakazuje - jeżeli obrażenia narzucone przez skrypt mają poważne następstwa (np. masywne krwawienie), wtedy medyk i gracz mają obowiązek tak poprowadzić narrację, aby odegrane zostały poważne obrażenia.
    Medyk może odegrać leczenie dodatkowych obrażeń, będących wynikiem tych zaproponowanych przez skrypt medyczny, natomiast nie może to sztucznie przedłużać pobytu gracza w szpitalu.
    3.8 Przy poważniejszych ranach np. po postrzale z broni palnej, musisz pamiętać o odegraniu mocnego bólu, problemów z oddychaniem czy problemów z poruszaniem się. Głos Twojej postaci powinien być odpowiednio zmieniony, aby sugerował któreś z powyższych stanów. Podstawowym odruchem po otrzymaniu obrażeń lub BW (Brutally Wounded) powinno być skontaktowanie się z EMS oraz wezwanie karetki. Przetransportowanie drugiego gracza po poważnych obrażeniach i szybki dojazd na szpital nie będzie tolerowany, jeśli nie będziemy mieli do tego poważnego powodu.
    3.9 Po uzyskaniu pomocy medycznej masz obowiązek kontynuowania odgrywania osłabienia organizmu swojej postaci. To, że nie można Was sprowadzić do stanu BW po raz drugi nie oznacza, że Wasza postać nie może zginąć. Nadmierna pewność siebie czy szyderczość, może prowadzić do zgody na FCK Waszej postaci, a decyzje te mogą być podejmowane w trybie przyspieszonym przez administratorów obserwujących twoją rozgrywkę.
    3.10 Konsekwentne odgrywanie ran i ucieczka ze szpitala: Każdy gracz jest zobowiązany odgrywać akcje na szpitalu, adekwatnie do odniesionych obrażeń. Oznacza to, że chwilę po udzieleniu pomocy medycznej, nie wybiegamy ze szpitala szukając ucieczki.
    3.11 Powrót na akcję: Gracz po BW i uzyskaniu pomocy medycznej nie może wrócić do tej samej akcji.
    3.12 Poszanowanie immersji: Gracze są zobowiązani, aby podchodzić i reagować do każdej sytuacji w realistyczny i immersyjny sposób.
    3.13 Nie będą tolerowane jakiekolwiek wyjścia z roli lub nawiązania OOC, które nie są związane z rozgrywką na serwerze. W przypadku nagłej sytuacji OOC, kiedy musisz rzeczywiście opuścić serwer, masz obowiązek powiadomić uczestników akcji np. poprzez użycie czatu OOC lub administracji przez ticketa.
    3.14 Okradanie całego ekwipunku: Zabronione jest rabowanie wszystkich przedmiotów z ekwipunku gracza. Gracze mogą zabrać jedynie przedmioty, które są odpowiednie do aktualnego scenariusza.
    3.15 Noszenie masek zapewniających anonimowość powinno wynikać z odgrywanego wątku. Ciągłe noszenie maski bez uzasadnienia nie jest dozwolone.
    3.16 Gracze powinni podchodzić w realistyczny sposób do rozpoznawania innych graczy. Jeśli założysz tylko i wyłącznie maskę na twarz w żaden sposób nie modyfikując swoich zachowań, wyglądu czy głosu, masz prawo zostać rozpoznany przez osoby, które znają twoją postać. Osób, które znacząco zmieniają swój wygląd, zachowanie, głos oraz zakrywają twarz nie powinno się rozpoznawać.
    3.17 Realistyczna jazda pojazdami: Nie będą tolerowane nadmiernie nierealistyczne manewry pojazdami, przykładowo: wysokie skoki z klifów, długie wyskoki z ramp.
    3.18 Odgrywanie postaci psychicznie chorych: Jest możliwość odgrywania postaci, które są psychicznie chore, jednak miej na uwadze, że służby mają wtedy powód, aby dożywotnio ograniczyć wolność twojej postaci.
    3.19 Nieuzasadnione prowokowanie osób z Ghetta na ich terenie może skutkować wydaniem zgody na CK Twojej postaci.
    3.20 Zakazane jest przebywanie jednocześnie w grze i na streamie jakiegokolwiek gracza, który przebywa na serwerze.
    3.21 Zakaz cheatowania oraz modyfikowania plików gry: Gracze nie mogą używać jakiegokolwiek oprogramowania ułatwiającego rozgrywkę. Każdy błąd czy nadużycie mechaniki gry na serwerze, które jest wykorzystywane do uzyskania przewagi, nie będzie tolerowane.
    3.22 Nadużywanie mechaniki gry: Skrypty i mechaniki na serwerze są po to, aby wspomagać odgrywanie wątków RP. Jeśli będą one nadużywane lub wykorzystywane bez wczucia się w wykonywaną czynność, będzie skutkowało to banem.
    3.23 Ingerowanie w scenariusze innych graczy: Gracze nie mogą bez adekwatnego powodu ingerować w akcję RP innych osób. Musimy uszanować rozgrywkę pozostałych graczy, aby mieć pewność, że każdy czerpie przyjemność z gry na serwerze.
    3.24 Nacisk na amerykańską popkulturę: Ważnym warunkiem stworzenia immersyjnego świata usytuowanego w Stanach Zjednoczonych będzie nacisk na nawiązywanie do amerykańskiej popkultury. Nadmierne lub niestosowne nawiązania do polskiej pop kultury nie są akceptowane na serwerze. Przykłady: mówienie o aktualnych wydarzeniach w Polsce, puszczanie polskiej muzyki, nawiązywanie do polskich gwiazd czy influencerów.
    3.25 Rozmiar grup przestępczych: Podczas akcji hostylnych, aby zapewnić komfortowe i jakościowe podejście do rozgrywki, limit osób uczestniczących w akcji wynosi 6.
    3.26 Rozpoczęcie strzelaniny podczas akcji powinno być ostatecznością. Przykładowo przy próbie ucieczki najpierw powinny być odegrane próba zastawienia pojazdu, przesiadanie się itp.
    3.27 Zakazuje się dowożenia kolejnych zakładników oraz przedmiotów potrzebnych na napad po rozpoczęciu aktywności kryminalnej. Upewnijcie się, że jesteście gotowi na ten scenariusz przed przystąpieniem do niego.
    3.28 Zakazuje się porywania osób w momencie, gdy ich możliwość reakcji ograniczona jest przez skrypt, z którego w danym momencie korzystają, blokujący np. ruch kamery lub ruch postaci. Przykładami są między innymi sklep z ubraniami i salon fryzjerski. Upewnijcie się, że osoba którą chcecie porwać ma szansę na jakąkolwiek reakcję. Należy poczekać, aż osoba ta zakończy daną aktywność. Najlepiej w takiej sytuacji podjąć akcję na przykład przed wejściem do sklepu.
    3.29 Korzystanie w ramach rozgrywki z jakichkolwiek form tworzonych przez sztuczną inteligencję, polegających na wykorzystaniu czyjegoś wizerunku lub głosu, jest zabronione.
    3.30 Zakazuje się porywania członków frakcji (policja, EMS, DOJ i FBI) bez odpowiednich podstaw RolePlay. Szczególnie zakazuje się porywania w celu uzyskania dokumentu, uprawnień, itp. oraz porwań dla okupu.
    W pozostałych przypadkach, takich jak:
    - porwanie dla uzyskania informacji,
    - porwanie w związku z osobistymi zatargami,
    - porwanie w celu zastraszenia.
    Działania te muszą być poprzedzone odpowiednimi wątkami fabularnymi i podstawą RolePlay, które doprowadzą do takiego zdarzenia. Dodatkowo, fakt posiadania zatargów z danym członkiem frakcji, oznacza, że nasze działania mogą być skupione wobec niego, a nie innych członków tej frakcji.
    3.31 Prawo odbicia aresztowanego przysługuje tylko raz na każde dokonane aresztowanie. Osoby odbijające mają obowiązek upewnienia się, że odbicie nie jest realizowane przez inną grupę, nie zostało wcześniej przeprowadzone (podczas danego aresztowania) i liczba odbijających mieści się w limicie osób na akcję.
    W takim przypadku, osoby odbijające mają możliwość wyboru wyłącznie jednego sposobu odbicia i jednej próby.
    Wymiana aresztowanego za zakładników jest traktowana jako forma odbicia, w związku z czym zabronione jest wymienianie aresztowanego po nieudanym odbiciu w sposób tradycyjny.
    Odbicie aresztowanego jest możliwe gdy wiecie, że mogą mu grozić bardzo poważne konsekwencje za swoje czyny, takie jak: morderstwo, terroryzm, priorytetowe napady dostępne w tablecie JCT, porwania funkcjonariuszy.
    3.32 Przejęcie napadu i próba jego odbicia, możliwa jest wyłącznie w sytuacji, gdy grupa chcąca dokonać przejęcia, ma konflikt z grupą aktualnie prowadzącą napad oraz jest ona w pełni gotowa do kontynuacji napadu, to jest: posiada przygotowanych zakładników i wszystkie przedmioty niezbędne do kontynuacji napadu.
    Próba odbicia napadu bez wskazanego powodu i spełnienia powyższych wymagań, mająca na celu jedynie obrabowanie napastników z jakichkolwiek przedmiotów jest zabroniona.
    3.33 Decyzje administracji są ostateczne: Jeśli członek administracji podejmie daną decyzję, upomni gracza bądź wyda polecenie, gracz musi bezapelacyjnie się do tego dostosować. Jeśli nie zgadzasz się z jakąkolwiek decyzją administracji, musi to zostać zaadresowane poprzez ticket bota na discordzie. Kłócenie się lub nie okazywanie szacunku administracji nie będzie tolerowane.
    3.34 Zakazane jest odgrywanie monitoringu na serwerze.
    3.35 Informacje podawane przez skrypt, który jest odpowiedzialny za daną część rozgrywki, jak np. rany postaci, ekwipunek, stan pojazdu itp. mają pierwszeństwo przed narracją.
    3.36 Pojazdy służbowe z prac legalnych mają być wykorzystywane w celach zgodnych z ich przeznaczeniem. Dopuszcza się wykorzystanie pojazdów, aby podjechać do np. Sklepu, szpitala itp., natomiast zakazane jest wykorzystywanie ich w celach prywatnych.
    3.37 Lider organizacji może zostać zmieniony tylko i wyłącznie za decyzją administracji. Nieaktywność lidera organizacji przez dłuższy okres czasu stanowi podstawę do zmiany lidera w tablecie organizacji. W takiej sytuacji należy skontaktować się z administracją przez ticket.
    3.38 Po otrzymaniu statusu BW w trakcie agresywnej akcji roleplay, gracz musi wstrzymać się z wysłaniem powiadomienia do służb medycznych aż do zakończenia tej akcji (tj. oddalenie się napastników z miejsca akcji).
    3.39 Przepychanie zastawek przez mniejsze pojazdy będzie skutkowało nałożeniem blokady czasowej na serwerze.
    3.40 Regulaminowo zakazuje się Tower Defence w następujących lokalizacjach:
    - Metro (Całe)
    - Złomowisko (Roger’s)
    - Cypress (Budynek przy dużych mostach)
    - Szwalnia (Środek)
    - Budowy w mieście
    - Parking Jaguarowy
    - Parking Szklany
    - Kurczakownia Paleto
    - Motel Sandy
    - Huta
    - Rzeźnia w mieście
    3.42 Zerwania negocjacji: Strona zrywająca ma obowiązek dania min 10 sekund reakcji drugiej stronie. Jeśli zrywa policja mają obowiązek wejścia do budynku, natomiast jeśli zerwie strona przestępcza powinni dążyć do opuszczenia budynku

    4. Bany i odwołania
    4.1 Administracja podejmuje decyzję o nałożeniu blokady po dokładnym przeanalizowaniu problemu, aby upewnić się, że decyzja jest słuszna. Wszystkie sprawy związane z banami będą rozwiązywane prywatnie poprzez ticket na discordzie.
    4.2 Forum publiczne nie jest miejscem do rozwiązywania lub dyskusji na temat słuszności decyzji.
    4.3 W RP każda sytuacja jest rozpatrywana indywidualnie. Wynika to z tego, że pozornie takie same sytuacje, po głębszym przeanalizowaniu, okazują się znacznie różne.
    4.4 Gracze mogą się odwołać od bana poprzez kanał na discordzie.
    4.5 Bany permanentne są ostateczne, jednak gracz może napisać odwołanie po 30 dniach. Wyjątkiem jest ban permanentny nałożony za modyfikacje plików gry lub używania zewnętrznych programów ułatwiających rozgrywkę.
    4.6 Gracz który otrzymał blokadę czasową może się odwołać po połowie upływu kary.

    5. Zasady postaci
    5.1 Wszystkie postacie muszą posiadać ponad 18 lat.
    5.2 Gracze nie mogą używać imion i nazwisk sławnych osób (CN – Celebrity Name).
    5.3 Imiona i nazwiska postaci muszą być adekwatne do umiejscowienia Los Santos, San Andreas, Stany Zjednoczone.
    5.4 Polskie imiona i nazwiska nie będą tolerowane. Wyjątkiem będzie akceptacja postaci przez administrację.
    5.5 Nie możesz posiadać różnych postaci w tej samej grupie lub frakcji. Nie wolno przekazywać informacji między postaciami, które odgrywasz.
    5.6 Zakazane jest odgrywanie ciąży na serwerze.

    6. Korupcja
    6.1 Wszystkie postacie w służbach porządkowych lub departamencie sprawiedliwości nie mogą odgrywać korupcji. Taka możliwość istnieje tylko po zatwierdzeniu tego z administracja.

    7. Śmierć postaci
    7.1 Gracze nie mogą wymusić śmierci drugiej postaci bez zatwierdzenia przez administrację lub zgody drugiego gracza. Każda zarejestrowana grupa przestępcza ma prawo do wykonania FCK (Force Character Kill) przez szefa organizacji na oficjalnym członku grupy. Dołączenie do organizacji przestępczej jest równoznaczne ze zgodą gracza na FCK w przypadku stwierdzenia przez szefa organizacji działania na szkodę grupy. Przypominamy, że administracja nie będzie tolerować zabijania postaci bez powodu. Zawsze powinno być odpowiednie podłoże, aby doszło do takiej sytuacji.
    7.2 Odegranie śmierci postaci jest równoznaczne ze zgodą gracza na CK postaci. Zakazane jest dalsze odgrywanie tą postacią i nie ma możliwości przywrócenia jej do życia. Gracz z pełną świadomością zgadza się na CK i jest to decyzja nieodwołalna.

    8. Toksyczność i trash talk
    8.1 Okazywanie toksycznego zachowania, propagowanie nienawiści, brak szacunku do drugiej osoby będzie skutkować wykluczeniem ze społeczności. Nie twórz kolejnych problemów, dram i nie szerz negatywnej atmosfery. Pamiętaj, aby przestrzegać regulaminu Youtube, czy też Twitch. Jakiekolwiek przejawy toksyczności wobec innych graczy, zachowania i teksty o podłożu seksistowskim, a także zachowania powszechnie nieakceptowalne społecznie, skutkować będą wykluczeniem ze społeczności.
    8.2 Trash-talk to sytuacja, w której słowa wypowiadane przez gracza są wulgarne, krzywdzące lub nacechowane wyjątkowo negatywnie. Zachowanie to jest argumentowane zdenerwowaniem lub konfliktami OOC. Za nieodpowiedni język uznaje się stosowanie słów i zwrotów, które w RolePlayu są negatywnie odbierane (bojówkarsko). Przykłady: “Bolek”, “Bambik”, “Borowik”, “Lootowanie”, “Lootuję Cię do zera”, “Koniec bitki biorę itki”, “Kup se ręce”, “Pozdro poćwicz”, “Zero oporu”, etc. Sytuacje, w których dany gracz będzie stosować trash-talk lub nieodpowiedni język i widoczne będą zbyt duże emocje między graczami, Administracja wyciągać będzie surowe konsekwencje.

    9. Zasady odrodzenia
    9.1 Gracz, który przeteleportował się na szpital po BW, musi zapomnieć o sytuacji, która doprowadziła go do odrodzenia w szpitalu.

    10. Sadzenie marihuany
    10.1 Aby zasadzić marihuane należy robić to w miejscach immersyjnych.

    11. Limity na akcje
    Limit na akcje Crime vs Crime:
    Akcja: Atak siedziby organizacji - no limit
    Akcja: Sadzenie/zbieranie narkotyków - 6 osób na ekipe
    Limit na akcje LSPD/LSSD vs Crime:
    Akcja: Sprzedaż narkotyków - Crime 2 osoby, Lspd/Lssd 2 funkcjonariuszy - dojazd 2 kolejnych FP, jeżeli wywiąże się strzelanina
    Akcja: Napad na sklep - Crime 3 osoby, Lspd/Lssd 3 funkcjonariuszy - dojazd 2 kolejnych FP, jeżeli wywiąże się strzelanina
    Akcja: Napad na bank - Crime 5 osoby, Lspd/Lssd 5 funkcjonariuszy - dojazd 3 kolejnych FP, jeżeli wywiąże się strzelanina
    Akcja: Napad na sklep jubilerski - Crime 6 osoby, Lspd/Lssd 6 funkcjonariuszy - dojazd 4 kolejnych FP, jeżeli wywiąże się strzelanina
    Akcja: Porwanie - Crime 6 osób, Lspd/Lssd 10 funkcjonariuszy
    Akcja: Konwoje - Crime 10 osób, Lspd/Lssd 10 funkcjonariuszy
    Akcja: Konwój na karę smierci/dożywocie - Crime no limit, Lspd/Lssd no limit
    Akcja: Szturm na siedzibę organizacji - Crime no limit, Lspd/Lssd no limit

    12. RedZone'y oraz GreenZone'y
    11.1 Do greenzone'ów zaliczamy:

- Wszelkie szpitale

- Wszelkie komendy

- Warsztat mechaników

- Wszelkie prace legalne
- Wszelkie odholowniki
- Wszelkie parkingi
- Więzienie
- Mieszkania
- DOJ
- Post Op
- Rybak
- Taxi
- UwU cafe
- Urząd pracy 

11.2 Do redzone'ów zaliczamy:
- Miejsca narkotyków
- Zrzuty
- Miejsca organizacji
- Ośki gangów

13. Sklep Indrop
13.1 Właściciel Serwera zastrzega sobie prawo do zmiany cen i dostępności produktów w sklepie internetowym w dowolnym momencie bez wcześniejszego powiadomienia.

13.2 Administracja nie ponosi odpowiedzialności za błędne zakupy dokonane przez graczy w sklepie internetowym indrop.
13.3 Wszystkie przedmioty, które nie mogą być automatycznie nadane, takie jak samochody z salonu wymagają, aby gracz zgłosił się w odpowiedniej kategorii ticket'a w celu odbioru zakupów i ustalenia dalszych szczegółów.
13.4 W przypadku problemów z automatycznym nadaniem usługi, właściciel serwera zostaje natychmiast powiadomiony i skontaktuje się z Tobą w tej sprawie tak szybko, jak to możliwe.

13.5 Zakupy w sklepie internetowym są ostateczne i nie podlegają zwrotowi ani wymianie.
13.6 Po zakupie pojazdu limitowanego poza opłatą OOC należy pojazd opłacić IC, cena jest ustalana przez zarząd serwera.
13.7 Przedmiot do zakupienia o nazwie ,,gotowa limitka" odnosi się do pojazdów limitowanych dostępnych na kanale disocrd.
13.8 W przypadku kiedy gracz zakupi produkt, który nie może zostać nadany automatycznie, właściciel serwera zastrzega sobie prawo do nadania produktu jak szybko jest to możliwe. Czas nie jest dokładnie określony, lecz wynosi on około 48 godzin od zakupu produktu.
13.9 W przypadku, kiedy gracz zakupi przedmiot o nazwie ,,Prywatny narkotyk organizacji", musi odegrać rozbudowanie/zasadzenie narkotyku w miejscu, w którym chce go posiadać, należy nagrać proces oraz wysłać materiał na ticket do zarządu serwera.
13.10 Po zakupie usługi ,,unban", zostaje on nadany automatycznie.
13.11 Po zakupie przedmiotu ,,Druga postać", zostaje ona nadana automatycznie.
13.12 Po zakupie przedmiotu ,,Trzecia postać", zostaje ona nadana automatycznie.
13.13 Po zakupie przedmiotu ,,Customowy numer telefonu", należy zgłosić się na ticket o nazwie ,,Odbiór zakupu" i wysłać potwierdzenie zakupu oraz jaki numer telefonu byście chcieli otrzymać (mogą to być wyłącznie cyfry).
13.14 Po zakupie przedmiotu ,,Customowa rejestracja", należy zgłosić się na ticket o nazwie ,,Odbiór zakupu" i wysłać potwierdzenie zakupu oraz jaką rejestrację chcieli byście otrzymać.
13.15 Po zakupie przedmiotu ,,Bilet tier I", zostaje on nadany automatycznie.
13.16 Po zakupie przedmiotu ,,Bilet tier II", zostaje on nadany automatycznie.
13.17 Po zakupie przedmiotu ,,Limitka premium", należy zgłosić się na ticket o nazwie ,,Odbiór zakupu" i wysłać potwierdzenie zakupu oraz jakie auto limitowane byście chcieli (nie mogą być one kuloodporne)
13.18 Po zakupie przedmiotu ,,Limitka policyjna", należy zgłosić się na ticket o nazwie ,,Odbiór zakupu" i wysłać potwierdzenie zakupu oraz jakie policyjne auto limitowane byście chcieli (nie mogą być one kuloodporne)
13.19 Po zakupie przedmiotu ,,Customowy ped", należy zgłosić się na ticket o nazwie ,,Odbiór zakupu" i wysłać potwierdzenie zakupu oraz jakiego peda chcielibyście otrzymać.
13.20 Po zakupie przedmiotu ,,Własny dom/interior", należy zgłosić się na ticket o nazwie ,,Odbiór zakupu" i wysłać potwierdzenie zakupu oraz jaki dom czy też interior chcielibyście otrzymać.
13.21 Po zakupie przedmiotu ,,Unikalny interior dla organizacji + doorlocki", należy zgłosić się na ticket o nazwie ,,Odbiór zakupu" i wysłać potwierdzenie zakupu oraz jaki interior chcielibyście otrzymać.
13.22 Przed zakupem przedmiotu ,,Własna firma", należy otworzyć ticket o nazwie ,,Odbiór zakupu", i napisać jakiej firmy dokładnie byście oczekiwali i dogadać się z Diablo o szczegółach.


14. Komendy narracyjne:
/me - opisywanie czynności, które wykonuje twoja postać, a nie mogą być one odegrane przy użyciu mechaniki gry.
/med - opisywanie stanu zdrowia twojej postaci. Nie wolno na niej kłamać.
/try - komenda wykorzystywana do losowania z szansą 50:50 powodzenia sytuacji. Nie można nadużywać tej komendy do jednej sytuacji w danym momencie.
/do - opisywanie sytuacji lub otoczenia wokół naszej postaci. Nie wolno na niej kłamać.
/opis - opisywanie fizycznych atrybutów lub wyglądu postaci, których nie jesteś w stanie zobrazować z wykorzystaniem mechaniki gry.
/opis2 - opisywanie wyglądu otoczenia, których nie jesteś w stanie zobrazować z wykorzystaniem mechaniki gry.

15. Wyjaśnienie zwrotów i skrótów:
IC (In Character) - wszystko, co się dzieje w świecie gry.
OOC (Out Of Character) - wszystko, co wychodzi poza świat gry.
CL (Combat Log) - opuszczenie rozgrywki podczas trwania akcji RP.
MG (Metagaming) - korzystanie z informacji pozyskanych poza rozgrywką i wykorzystywanie ich IC.
PG (Powergaming) - wymuszenie na drugiej osobie odegrania akcji RP bez możliwości reakcji drugiej osoby.
CB (Cop Baiting) - prowokowanie policji bez żadnego powodu.
Fail RP - odegranie akcji w sposób nierealistyczny, nielogiczny lub niemożliwy do wykonania przez naszą postać oraz unikanie akcji RP.
RDM (Random Deathmatch) - nieuzasadnione atakowanie napotkanych osób podczas rozgrywki.
VDM (Vehicle Deathmatch) - nieuzasadnione użycie pojazdu do atakowania innych osób podczas rozgrywki.
RK (Revenge Kill) - powrót na akcje po otrzymanej pomocy medycznej w celu zemsty poprzez np. pobicie.
CK (Character Kill) - uśmiercenie Twojej postaci.
FCK (Force Character Kill) - wymuszenie śmierci Twojej postaci.
BW (Brutally wounded) - stan postaci, powstały w wyniku odniesionych obrażeń.
NZ – nieposzanowanie życia.